MTG anordnar en streamad uppdatering för kapitalmarknaden den 21 juni 2022

May 16, 2022
08.30 AM CEST
STOCKHOLM — Modern Times Group MTG AB (publ) (”MTG”) vill härmed bjuda in analytiker, investerare, media och övriga intresserade till en live-streamad halvdag för kapitalmarknaden. Det digitala evenemanget förväntas börja 13.00 den 21 juni 2022.

Evenemanget kommer att streamas live för samtliga deltagare. Inspelningen från dagen, samt de material som presenteras, kommer att göras tillgängliga efter evenemanget på www.mtg.com.

Deltagare som vill registrera sig för att ta del av eventet live eller i efterhand kan göra så på följande länk: https://tv.streamfabriken.com/mtg-capital-markets-update/register.

Evenemanget kommer att innehålla presentationer av och tillfälle att ställa frågor till MTGs VD Maria Redin, finanschef Lasse Pilgaard, EVP of Gaming Arnd Benninghoff och marknadschef Christian Pern.

Ett detaljerat schema kommer att göras tillgängligt på MTGs hemsida i god tid innan eventet.

För mer information:

Anton Gourman, VP Communications and IR Direkt: +46 73 661 8488, anton.gourman@mtg.com

Följ oss: mtg.com / Twitter / LinkedIn

Om MTG

MTG (Modern Times Group MTG AB (publ.)) (www.mtg.com) är en internationell mobilspelskoncern som äger och driver spelutvecklare med globalt populära titlar som sträcker sig över en bred uppsättning genrer inom casual- och mid-core-spel. Koncernen fokuserar på att accelerera portföljbolagens tillväxt och stödja grundare och entreprenörer. MTG är en aktiv aktör i den pågående konsolideringen av spelindustrin och en strategisk köpare av gamingbolag världen runt. Vi kommer från Sverige men har en internationell kultur och globalt fotavtryck. Våra aktier är noterade på Nasdaq Stockholm under symbolerna MTGA och MTGB.

Downlad the press files: