Twitter i samarbete med ESL och DreamHack för att livestreama esport

mars 3 2017

Twitters användare har redan upplevt livestreaming av NFL och Golden Globe Awards– nu är det dags för den allra bästa esporten från ESL och DreamHack.

Under 2017 kan fans världen över livestreama över 1500 timmars esportinnehåll från ESL och DreamHack direkt på Twitter.

De turneringarna som kommer att streamas är Intel Extreme Masters, ESL One, DreamHack Summer och DreamHack Winter, DreamHack Masters, DreamHack Open, DreamLeague och Hearthstone Grand Prix. Varje vecka kommer en exklusiv 30 minuters-show streamas på Twitter för att sammanfatta det senaste från ESL.

Många fans använder Twitter för att titta på evenemang inom esport och följa esportens stjärnor – vilket gör det till en ledande plattform för sporten.

“Vi ser det här samarbetet som ett sätt att nå den engagerade publiken inom esport, och som redan använder Twitter som en primär källa för det innehållet,” förklarar Anthony Noto, COO på Twitter.

MTG:s ESL och DreamHack är två av världens ledande esportbolag, vilka engagerar miljontals fans genom liveevenemang och digitala festivaler. I januari 2017 inledde ESL och DreamHack ett globalt samarbete med SLIVER.tv, den ledande underhållningsplattformen inom 360 virtual reality, för att direktsända esportevenemang som 360 streamingupplevelser.

För att ta del av all action, besök esl.twitter.com, iem.twitter.com, och dreamhack.twitter.com. Först ut är Intel Extreme Masters Katowice, som går av stapeln den 4 mars 2017!

Frågor?

press@mtg.com (eller Tobias Gyhlénius, Head of Public Relations; +46 73 699 27 09)
mtg.com

MTG (Modern Times Group MTG AB (publ.)) är en ledande internationell digital underhållningskoncern och vi formar framtidens underhållning genom att förena konsumenter med innehållet de älskar på så många sätt som möjligt. Våra varumärken omfattar TV, radio och nästa generations underhållning inom esport, digitala videonätverk och online-spel. Vi har vårt ursprung i Sverige och våra aktier är noterade på Nasdaq Stockholm (‘MTGA’ och ‘MTGB’).