Techie sunrise: kom till MTG för en morgon av innovation

februari 17 2017

Vi räknar dagarna till Women in Tech den 8e mars – och bjuder in talanger som vill lära sig mer om tech-karriärer på MTG.

Visste du att 20% av de som sitter i det här huset jobbar direkt med teknologi?

Välkommen till Ringvägen 52 i Stockholm den 8e mars 2017 och träffa några av stjärnorna bakom innovationen som gör MTG till ledande inom digital underhållning. Lär dig mer om arbetet bakom allt från våra digitala tjänster som Viaplay och Viafree till våra satsningar inom virtual reality (VR). En fantastisk möjlighet att lära dig mer om hur framtidens underhållning skapas.

Några höjdpunkter från agendan (allt kommer att vara på engelska):

• Monika Hanson, innovationschef på Viaplay, avslöjar hemligheten bakom framgångsrik trendspaning
  • Viktor Ängmo, produktchef på MTG Tech, visar hur spel och berättande blandas i VR
  • Demovisningar och en chans att lära sig mer om möjligheterna med en tech-karriär på MTG.

Visst låter det roligt? Anmäl dig här (platserna försvinner snabbt så var tidig ute!)

Morgonseminariet är en del av Women in Tech, Nordens största event med fokus på kvinnor i tech-sektorn. MTG är stolt över att vara en av eventets huvudsponsorer för fjärde året i rad. Följ Women in Tech i sociala medier via #WITsthlm2017.

Frågor?

press@mtg.com (eller Jessica Sjöberg, VP Corporate Communications; +46 764 94 09 13)
mtg.com

MTG (Modern Times Group MTG AB (publ.)) är en ledande internationell digital underhållningskoncern och vi formar framtidens underhållning genom att förena konsumenter med innehållet de älskar på så många sätt som möjligt. Våra varumärken omfattar TV, radio och nästa generations underhållning inom esport, digitala videonätverk och online-spel. Vi har vårt ursprung i Sverige och våra aktier är noterade på Nasdaq Stockholm (‘MTGA’ och ‘MTGB’)