Rekordpublik på Women in Tech 2017

mars 9 2017

Årets Women in Tech-event, med MTG som en av de stolta huvudsponsorerna, visade att man inte alltid behöver VR-glasögon för att få en inblick in i framtiden.

Fler kvinnor än någonsin kan tänka sig att välja en karriär inom it och tech. Men bara 30 % av alla som jobbar inom tech idag är kvinnor, enligt branschorganisationen IT&Telekomföretagen, och initiativ som Women in Tech 2017 vill uppmuntra fler talangfulla kvinnor att satsa på en framtid inom sektorn.

Som en del av årets event på den 8e mars välkomnade vi över 70 topptalanger till MTG:s huvudkontor i Stockholm för att lära sig mer om hur våra människor och vår teknologi formar framtidens underhållning.

Bland höjdpunkterna fanns de följande:

Rachel Bernard, SVP of Broadcast Operations, berättar om MTG som en innovativ arbetsplats med mångfald: “Vi är mammor, bröder, systrar och konstnärer som sysslar med häftig tech varje dag.”

Monika Hanson, innovationschef på Viaplay, avslöjar hur man lyckas med sin trendspaning: “Allt handlar om kartläggning av hur innovation möter mänskliga behov på ett nytt sätt.”

På eftermiddagen träffades runt 1 500 deltagare i centrala Stockholm för att lyssna på ledande kvinnor inom tech. Cristina Stenbeck, Faviana Vangelius (VD för SVRVIVE), Lena Olving (VD för Mycronic) samt Emma Rosman (VD och grundare av Welcome App) var några av dagens 25 kvinnliga talare.

Women in Tech

Så mycket engagemang och så mycket talang! Idag jobbar runt 20 % av alla MTG anställda i Stockholm direkt med tech – om du vill vara med och öka siffran ytterligare, kolla in våra lediga tjänster här.

Frågor?

press@mtg.com (eller Jessica Sjöberg, VP Corporate Communications; +46 764 94 09 13)
mtg.com

MTG (Modern Times Group MTG AB (publ.)) är en ledande internationell digital underhållningskoncern och vi formar framtidens underhållning genom att förena konsumenter med innehållet de älskar på så många sätt som möjligt. Våra varumärken omfattar TV, radio och nästa generations underhållning inom esport, digitala videonätverk och online-spel. Vi har vårt ursprung i Sverige och våra aktier är noterade på Nasdaq Stockholm (‘MTGA’ och ‘MTGB’)