‘Peppy Pals’ är MTG:s nästa originalproduktion

juni 28 2017

‘Peppy Pals’ är ett inspirerande och underhållande format för barn, baserat på en prisbelönt app som har laddats ner i över 150 länder. Serien i 16 delar kommer att finnas tillgänglig exklusivt på MTG:s nordiska streamingtjänst Viaplay från september och följer MTG:s första framgångsrika originalserie för barn, ‘Det stora experimentet’, som hade premiär i december 2016.

• Den nya originalserien för barn ‘Peppy Pals’ blandar engagerande underhållning med fokus på att utveckla emotionell och social intelligens
  • Följer succén ‘Det stora experimentet’, MTG:s första originalserie för barn
  • MTG Studios har fler än 50 produktioner under utveckling

Peppy Pals

‘Peppy Pals’ introducerar fem djurkaraktärer genom korta berättelser, vilka hjälper barn att hantera konkreta situationer som stress, mobbning och utanförskap.

Bolaget bakom idén är Peppy Pals, vilka har fått utmärkelsen ‘Change Leader’ av Reach for Change, en ideell organisation som hjälper till att förbättra barns liv världen runt och som MTG varit med att grunda.

Jakob Mejlhede, EVP of Programming and Content Development, MTG: “Streaming har blivit en del av vardagslivet för tittare i alla ålder, vilket gör Viaplay till ett naturligt hem för intressant innehåll som utforskar några av de mest relevanta frågorna för barn idag. Våra yngre tittare kan se fram emot ännu fler spännande berättelser när vi fortsätter vår resa mot att bli Nordens ledande producent av egenproducerat innehåll.”

Ira Gladnikoff, chef för Viaplay: “Viaplay har på mindre än ett år skapat originalinnehåll av hög kvalitet som kompletterar vårt fantastiska utbud av film och sport. Precis som ‘Det stora experimentet’ återspeglar ‘Peppy Pals’ vår satsning på innehåll som kombinerar utbildning med underhållning.”

MTG Studios har fler än 50 produktioner under utveckling. Ett globalt distributionsavtal har nyligen tecknats för dramaserien ‘Veni Vidi Vici’, vilken hade premiär på Viaplay i April; och den LA-baserad drama-komediserien ‘Swedish Dicks’ kommer att visas på amerikanska Pop TV.

De senaste originalproduktionerna från MTG Studios är ‘ALEX’, med Dragomir Mrsic i huvudrollen; dramat ‘Advokaten’; den politiska thriller ‘Embassy Down’; den andra säsongen av ‘Swedish Dicks’; Nordic noir-serien ‘Hassel’; samt dramadokumentären ‘SuperSwede’ om Formel 1-föraren Ronnie Petersons liv.

INFORMATION TILL REDAKTIONEN

MTG Studios aktiviteter inom innehållsproduktion och innehållsdistribution hör hemma inom MTG, en ledande internationell digital underhållningskoncern. Vi formar framtidens underhållning genom att förena konsumenter med innehållet de älskar på så många sätt som möjligt. Våra varumärken omfattar TV, radio och nästa generations underhållning inom esport, digitala videonätverk och online-spel. Vi har vårt ursprung i Sverige och våra aktier är noterade på Nasdaq Stockholm (‘MTGA’ och ‘MTGB’).

Kontakta oss:
press@mtg.com (eller Tobias Gyhlénius, Head of Public Relations; +46 73 699 27 09)

Ladda ner högupplösta bilder: Flickr

Följ oss: