Nice dramaserier ‘Nobel’ och ‘Midnattssol’ nominerade till Golden Nymph-priset

april 21 2017

Två starka dramaserier från MTG:s nice entertainment group tävlar om det prestigefyllda Golden Nymph-priset på den 57:e Festival de Télévision de Monte-Carlo.

‘Nobel’ och ‘Midnattssol’ är nominerade i kategorin Best TV Series Drama, tillsammans med stora internationella produktioner som Showtimes ‘Billions’, HBO:s ‘The Young Pope’ och ITV:s ‘Victoria’.

Gustaf Hammarsten (‘Midnattssol’) och Aksel Hennie (‘Nobel’) är med i kategorin Outstanding Actor, medan Tuva Novotny (‘Nobel’) och Leïla Bekhti (‘Midnight Sun’) tävlar i kategorin Outstanding Actress.

“Vi är väldigt glada över att bli nominerade, vilket visar på styrkan i nordiskt drama,” kommenterade Stefan Baron, Executive Producer på Nice Drama.

‘Midnattssol’ lyser verkligen upp skärmen:

Och ‘Nobel’ ser ut att ha prispotential (trailer: NRK):

Nice entertainment group är en del av MTG och är världsledande inom att skapa, producera och distribuera TV-program, reklam, evenemang och sponsrade program. Idag omfattar nice 17 bolag i 30 länder och nice har sålt produktioner på över 240 marknader världen runt. Läs mer on nice här.

Vinnarna av årets Golden Nymph-pris annonseras den 19e juni 2017.

Frågor?

press@mtg.com (eller Tobias Gyhlénius, Head of Public Relations; +46 73 699 27 09)
mtg.com

MTG (Modern Times Group MTG AB (publ.)) är en ledande internationell digital underhållningskoncern och vi formar framtidens underhållning genom att förena konsumenter med innehållet de älskar på så många sätt som möjligt. Våra varumärken omfattar TV, radio och nästa generations underhållning inom esport, digitala videonätverk och online-spel. Vi har vårt ursprung i Sverige och våra aktier är noterade på Nasdaq Stockholm (‘MTGA’ och ‘MTGB’).