MTG visar finalen av EA SPORTS™ FIFA 17

maj 19 2017

Den 19 och 20 maj kan tittare i Norden och miljontals fans världen runt se på EA SPORTS™ FIFA 17 Ultimate Team Championship (UTC) – ett globalt esport-evenemang med en otrolig prispott på US$400,000.

FIFA 17 UTC-finalen i Berlin, Tyskland ska sändas i över 70 länder vilket gör den till det mest sedda eventet i spelets historia.

32 konkurrenter ska göra upp om vem som är världens bästa FIFA-spelare – med en prispott på US$400,000 på spel. Bland stjärnorna på plats finns Benedikt ”SaLz0r” Saltzer, som 2015 blev det första esport-proffset att skriva kontrakt med en stor fotbollsklubb, VfL Wolfsburg.

Finalen dag 1 drar igång den 19 maj klockan 12.00; finalen dag 2 startar den 20 maj klockan 11.00; och ‘the Grand Final’ den 20 maj klockan 17.00. Fans i Norden kan följa spänningen på MTG:s videostreamingtjänster och TV-kanaler:

Danmark

Viaplay (Finalen dag 1 och 2 samt ‘the Grand Final’) och TV3 Sport 2 (‘the Grand Final’)

Finland

Viaplay (Finalen dag 1 och 2 samt ‘the Grand Final’) och Viafree (‘the Grand Final’)

Norge

Viaplay (Finalen dag 1 och 2 samt ‘the Grand Final’) och Viasat Sport (‘the Grand Final’)

Sverige

Viaplay (Finalen dag 1 och 2 samt ‘the Grand Final’) och TV3 Sport (eftersändning av ‘the Grand Final’ den 21 maj klockan 01.00)

MTG äger ESL, världens största esportbolag, och DreamHack, som driver världens största digitala festivaler. Vi engagerar esport-fans världen runt på varje relevant plattform, som Twitter, Facebook och i virtual reality (och till och med i luften).

Frågor?

press@mtg.com (eller Tobias Gyhlénius, Head of Public Relations; +46 73 699 27 09)
mtg.com
Flickr

MTG (Modern Times Group MTG AB (publ.)) är en ledande internationell digital underhållningskoncern och vi formar framtidens underhållning genom att förena konsumenter med innehållet de älskar på så många sätt som möjligt. Våra varumärken omfattar TV, radio och nästa generations underhållning inom esport, digitala videonätverk och online-spel. Vi har vårt ursprung i Sverige och våra aktier är noterade på Nasdaq Stockholm (‘MTGA’ och ‘MTGB’).