MTG visar alla matcher av World Boxing Super Series

september 8 2017

MTG:s TV-kanaler och streamingtjänst Viaplay kommer att vara exklusiv hemvist för World Boxing Super Series i Norden och Baltikum. Med start den 9 september kan boxningsfans följa varje match då världens bästa boxare inom cruiservikt och super mellanvikt – inklusive de svenska och lettiska stjärnorna Erik Skoglund och Mairis Briedis – tävlar om Muhammad Ali Trophy.

• MTG är exklusiv mediepartner till World Boxing Super Series i Norden och Baltikum
  • Unik turnering med 16 elitboxare som kämpar om 50 miljoner dollar i prispengar och boxningens finaste pris – Muhammad Ali Trophy
  • Turneringen startar den 9 september när Oleksandr Usyk, WBO-mästare i cruiservikt, möter Marco Huck i Berlin, Tyskland

World Boxing Super Series

Sju världsmästarbälten och 50 miljoner dollar i prispengar står på spel under första säsongen av World Boxing Super Series. Turneringen samlar 16 elitboxare inom viktklasserna cruiservikt och super mellanvikt i en unik utslagsturnering, där vinnaren går vidare till nästa match.

Kvartsfinalerna (hösten 2017), semifinalerna (tidigt 2018) och den stora finalen i maj 2018 kommer att ge fansen totalt 14 högklassiga matchkvällar på de bästa arenorna runt om i världen.

Peter Nørrelund, MTG EVP och VD för MTG Sport: ”Den här turneringen är vad boxningsfans runt om i världen väntat på – en utslagsturnering där de bästa boxarna gör upp om ett pris som bär namnet efter den största boxaren genom tiderna. Nio av de boxare som deltar har aldrig förlorat en match och de samlade vinsterna för alla 16 deltagare är de smått otroliga 423 segrar, av vilka 294 på KO. Nu är det snart dags att ringa i gonggongen då våra tittare kommer få se direktsänd boxning över våra nordiska och baltiska plattformar. MTG sände nyligen matchen mellan Mayweather och McGregor, vilket var den mest framgångsrika någonsin, och nu ser vi fram emot nästa stora boxningsupplevelse.”

Den första kvartsfinalen hålls den 9 september då Oleksandr Usyk möter Marco Huck i Berlin, och kommer att visas på MTG:s nordiska och baltiska TV-kanaler och streamingtjänst Viaplay.

MTG visar varje år mer än 50 000 timmar direktsänd sport i världsklass på sina TV-kanaler och streamingtjänster, inklusive ishockey från NHL och KHL, fotboll från UEFA Champions League och engelska Premier League, La Liga, Formel 1, amerikansk fotboll från NFL, boxning, UFC och golf.

MP & Silva var World Boxing Super Series agent vid försäljningen till Baltikum.

Om World Boxing Super Series
WBSS ägs och organiseras av Comosa AG, vilket är grundat av Highlight Event & Entertainment AG, MTG och SPAG Sauerland Promotion AG. Comosa AG samarbetar med boxare, promotors och managers över hela världen och i linje med de fyra globala stora boxningsförbunden för att skapa en ny global plattform för sporten. Besök WorldBoxingSuperSeries.com för mer information eller följ @WBSuperSeries på Twitter, Facebook eller Instagram.

Schema kvartsfinalerna:

9 september 2017 – Cruiservikt kvartsfinal:
Oleksandr Usyk vs. Marco Huck (WBO:s VM-bälte)

Max-Schmeling-Halle, Berlin, Tyskland

16 september 2017 – Super mellanvikt kvartsfinal:
Callum Smith vs. Erik Skoglund (WBC:s diamantbälte)

Echo Arena, Liverpool, England

23 september 2017 – Cruiservikt kvartsfinal:
Yunier Dorticos vs. Dmitry Kudryashov (WBA:s VM-bälte)

Alamodome, San Antonio, Texas, USA

30 september 2017 – Cruiservikt kvartsfinal:
Mairis Briedis vs. Mike Perez (WBC:s VM-bälte)

Riga Arena, Riga, Lettland

7 oktober 2017 – Super mellanvikt kvartsfinal:
Chris Eubank Jr vs. Avni Yildirim (IBO:s VM-bälte)

Hanns-Martin-Schleyer Halle, Stuttgart, Tyskland

14 oktober 2017 – Super mellanvikt kvartsfinal:
George Groves vs. Jamie Cox (WBA:s VM-bälte)

The SSE Arena, Wembley, London, England

Datum ej fastslagna:
Kvartsfinal cruiservikt:
Murat Gassiev vs. Krzysztof Wlodarczyk (IBF:s VM-bälte)

Kvartsfinal super mellanvikt:
Juergen Braehmer vs. Rob Brant

INFORMATION TILL REDAKTIONEN

MTG Sport för miljontals fans närmare den sport de älskar. Via våra TV-kanaler och streamingtjänster ser vi till att våra tittare inte missar en sekund av världens bästa direktsända sport – varje skott, varje mål, varje touchdown, varje putt, varje slag, varje varv, varje gång. MTG Sport är en del av MTG, en ledande internationell digital underhållningskoncern. Vi formar framtidens underhållning genom att förena konsumenter med det innehåll de älskar på så många sätt som möjligt. Våra varumärken omfattar TV, radio och nästa generations underhållning inom esport, digitala videonätverk och online-spel. Vi har vårt ursprung i Sverige och våra aktier är noterade på Nasdaq Stockholm (‘MTGA’ och ‘MTGB’).

Kontakta oss:
press@mtg.com (eller Tobias Gyhlénius, Head of Public Relations; +46 73 699 27 09)

Ladda ner högupplösta bilder: Flickr

Följ oss: