MTG utforskar nya områden för serier och film på MIPTV

mars 31 2017

På MIPTV kommer Jørgen Madsen Lindemann, MTG:s VD och koncernchef, att ge en keynote om hur ny teknik och nya konsumentbeteenden driver en global revolution inom storytelling.

Jørgen kommer att prata om hur esport och digitala videonätverk, samt nya format, skapar nytt innehåll som engagerar tittare runt om i världen. Han kommer att diskutera de strategiska konsekvenserna av de här trenderna, för såväl MTG som hela medieindustrin.

Nyfiken? Jørgens keynote kommer att streamas live den 3 april klockan 12.20 här.

MIPTV

Vi har redan meddelat att MTG Studios originalserie ‘Veni Vidi Vici’ har utsetts till en av 12 produktioner som kommer visas under det prestigefyllda MIPDrama Screenings den 2 april. Och vi kommer att släppa flera spännande nyheter under MIPTV – håll koll på våra kanaler på Twitter, Facebook och nyhetssektionen på MTG.com för de senaste nyheterna!

MIPTV arrangeras den 3-6 april i Cannes, Frankrike.

Frågor?

press@mtg.com (eller Tobias Gyhlénius, Head of Public Relations; +46 73 699 27 09)
mtg.com

MTG (Modern Times Group MTG AB (publ.)) är en ledande internationell digital underhållningskoncern och vi formar framtidens underhållning genom att förena konsumenter med innehållet de älskar på så många sätt som möjligt. Våra varumärken omfattar TV, radio och nästa generations underhållning inom esport, digitala videonätverk och online-spel. Vi har vårt ursprung i Sverige och våra aktier är noterade på Nasdaq Stockholm (‘MTGA’ och ‘MTGB’).