MTG tar in Liverpool-legenden Jamie Carragher som ny fotbollsexpert

augusti 30 2017

MTG har skrivit kontrakt med den tidigare Liverpool-spelaren Jamie Carragher som ny fotbollsexpert. Carragher kommer att bidra med direktsända analyser och kommentarer i sändningarna från UEFA Champions League med start den 13 september, exklusivt för MTG:s kanaler och streamingtjänst i Skandinavien.

• Tidigare Liverpool-spelaren ny UEFA Champions League-expert exklusivt för MTG i Skandinavien

Jamie Carragher

Jamie Carragher spelade i Liverpool FC under hela sin fotbollskarriär. Hans framgångsrika tid i laget sträcker sig över 17 år, från 1997 till 2013, där han medverkade i inte mindre än 737 matcher. Carragher spelade även för England i 2004 UEFA European Championship, 2006 FIFA World Cup och 2010 FIFA World Cup.

Idag är Carragher fotbollsexpert på Sky Sports i Storbritannien där han kommenterar Premier League. Carragher syns första gången i MTG:s sändningar från UEFA Champions League den 13 september, då Liverpool tar sig an topprankade spanska Sevilla FC på Anfield i Liverpool.

Jamie Carragher, MTG:s UEFA Champions League-expert: “Skandinavien har alltid betytt mycket för mig och för Liverpool FC. Fansen här är fantastiska och jag är glad över möjligheten att få bli en av MTG:s fotbollsexperter. MTG har en lång och gedigen bakgrund av att visa den allra bästa internationella fotbollen med sändningar som genomsyras av erfarenhet och kvalitet. Detta, tillsammans med den entusiasm och kunskap jag hoppas kunna tillföra, gör det här till ett perfekt partnerskap.”

MTG sänder UEFA Champions League på sin streamingtjänst Viaplay och sina Viasat-kanaler i Danmark, Norge och Sverige, med utvalda matcher som även sänds på MTG:s fri-TV-kanaler.

Carragher, som har rekordet i att ha medverkat i flest antal europeiska möten för Liverpool och som även var med i vinnarlaget vid 2005 års UEFA Champions League, kommer att synas i rutan från sidan av planen genom hela säsongen 2017/2018.

Peter Nørrelund, MTG EVP och VD för MTG Sport: “Vi har redan idag de bästa lokala experterna i våra fotbollssändningar och det är fantastisk roligt att vi nu skrivit kontrakt med Jamie Carragher, en internationell legend och expert på europeisk fotboll. Carragher har på Sky Sports visat att han ger rakbladsvassa analyser och jag ser fram emot att ha med honom i våra sändningar från UEFA Champions League, där han kommer att medverka i en match per speldag”.

MTG är det enda underhållningsföretaget i världen som har haft medierättigheterna till världens mest prestigefyllda fotbollsturnering UEFA Champions League sedan starten 1992, och nyligen förlängdes rättigheterna fram till 2021.

MTG visar varje år mer än 50 000 timmar direktsänd sport i världsklass på sina TV-kanaler och streamingtjänster, inklusive ishockey från NHL och KHL, UEFA Champions League, engelska Premier League, La Liga, Formel 1, amerikansk fotboll från NFL, boxning, UFC och golf.

INFORMATION TILL REDAKTIONEN

MTG Sport för miljontals fans närmare den sport de älskar. Via våra TV-kanaler och streamingtjänster ser vi till att våra tittare inte missar en enda sekund av världens bästa direktsända sport – varje skott, varje mål, varje touchdown, varje putt, varje slag, varje varv, varje gång. MTG Sport är den del av MTG, en ledande internationell digital underhållningskoncern. Vi formar framtidens underhållning genom att förena konsumenter med det innehåll de älskar på så många sätt som möjligt. Våra varumärken omfattar TV, radio och nästa generations underhållning inom esport, digitala videonätverk och online-spel. Vi har vårt ursprung i Sverige och våra aktier är noterade på Nasdaq Stockholm (‘MTGA’ och ‘MTGB’).

Kontakta oss:
press@mtg.com (eller Tobias Gyhlénius, Head of Public Relations; +46 73 699 27 09)

Ladda ner högupplösta bilder: Flickr

Följ oss: