MTG Creative vinner ytterligare en PromaxBDA Award

mars 17 2017

Teamet på vår in-house byrå MTG Creative har återigen hedrats på Europas mest prestigefyllda gala för marknadsföring och design inom TV-industrin.

En gång om året hyllas de allra bästa kampanjerna, promos och idéerna för social media från TV-bolag i hela Europa på PromaxBDA Europe Awards.

Så hur vinner man? Här är ett sätt som funkar:

Bakom promon, som tilldelades en PromaxBDA Gold Award för ljud på prisceremonin i Amsterdam den 14e mars,  står just MTG Creative-teamet.

MTG Creative sitter i London och där jobbar några av industrins bästa producenter, designers och ljudtekniker tillsammans med varumärkes-experter och on-air talang. Tillsammans skapar de promomaterial och kampanjer för MTG:s alla olika kanaler och plattformar.

Innehållet som MTG Creative skapar visar upp MTG:s stora portfölj av sport, originalproduktioner och de allra bästa internationella filmerna och serierna. Ibland är kampanjerna nästan lika engagerande som innehållet de illustrerar!

Det här senaste priset gör att det börjar bli lite trångt på hyllorna på MTG:s kontor i London. Sedan 2010 har MTG Creative vunnit otroliga 72 PromaxBDA Awards världen runt.

Vill du se mer från MTG Creative? Kolla in vår showreel här.

Frågor?

press@mtg.com (eller Tobias Gyhlénius, Head of Public Relations; +46 73 699 27 09)
mtg.com

MTG (Modern Times Group MTG AB (publ.)) är en ledande internationell digital underhållningskoncern och vi formar framtidens underhållning genom att förena konsumenter med innehållet de älskar på så många sätt som möjligt. Våra varumärken omfattar TV, radio och nästa generations underhållning inom esport, digitala videonätverk och online-spel. Vi har vårt ursprung i Sverige och våra aktier är noterade på Nasdaq Stockholm (‘MTGA’ och ‘MTGB’).