InnoGames utökar spelportfölj med ‘Warlords’

februari 24 2017

Miljontals spelare har redan fastnat för titlar som ‘Elvenar’ och ‘Tribal Wars’ – nu växer InnoGames-imperiet ytterligare genom ‘Warlords’.

InnoGames är en ledande global utvecklare och publicist av online-spel. Investeringen som gjordes i slutet av 2016 markerade MTG:s intåg på online-spel som en ny digital underhållningsvertikal.

Och ‘Warlords’ är ett mobilstrategispel som ser ut så här:

‘Warlords’ är utvecklat av Berlin-baserade Wooga och förvärvades av InnoGames februari 2017. InnoGames-teamet kommer under de närmsta månaderna att utveckla spelet ytterligare utifrån sina stora erfarenheter inom strategispel. Du kan förvänta dig funktioner som player vs. player och mycket mer!

Armin Busen som är produktchef på InnoGames berättar mer: “Vårt team kommer lägga till nya features och arbeta med att förbättra den övergripande spelupplevelsen. ‘Warlords’ passar vår spelportfölj perfekt och är ytterligare ett viktigt steg i vår övergång till mobila plattformar.”

Över hälften av InnoGames nyregistrerade användare spelar idag på mobila plattformar. Mobilspel är också det snabbast växande segmentet inom den globala spelindustrin och en viktig källa för underhållning för millennials i alla åldrar. 2018 förväntas intäkterna på industrin uppnå 113 miljarder dollar.

Om du inte är en av de 150 miljoner registrerade spelare som redan har upptäckt InnoGames fantastiska spelportfölj, kika in här.

Det finstilta: befintliga ‘Warlords’-konton berörs inte av övergången till InnoGames och spelare förlorar inte sina placeringar i spelet. Pust!

Frågor?

press@mtg.com (eller Tobias Gyhlénius, Head of Public Relations; +46 73 699 27 09)
mtg.com

MTG (Modern Times Group MTG AB (publ.)) är en ledande internationell digital underhållningskoncern och vi formar framtidens underhållning genom att förena konsumenter med innehållet de älskar på så många sätt som möjligt. Våra varumärken omfattar TV, radio och nästa generations underhållning inom esport, digitala videonätverk och online-spel. Vi har vårt ursprung i Sverige och våra aktier är noterade på Nasdaq Stockholm (‘MTGA’ och ‘MTGB’).