Fiberfeber! Viasat värmer upp Sveriges bredbandmarknad

februari 6 2017

Över 1 miljon hushåll i Sverige kan nu välja bredband från Viasat som en del av ett triple-play erbjudande i världsklass.

År 2012 började Viasat erbjuda bredband till kunder i Sverige. Idag är Viasat-bredband tillgängligt för över 1 miljon svenska hushåll genom 30 av landets öppna fibernät, med nästan 2 miljoner hushåll förväntade vid 2020.

Att samla alla dessa hushåll på en och samma plats skulle skapa Sveriges nya största stad!

Men vad är ett öppet nät för något? Inte så krångligt egentligen. Det är ett nätverk där olika leverantörer tillhandahåller erbjudanden på en gemensam tjänstenivå. Det betyder att en kund som byter bredbandsleverantör, till exempel, får samma nätverkskvalitet som förut – fast till ett eventuellt lägre pris.

Och det är exakt det kunderna får från Viasat.

“Vi erbjuder kunder som väljer bredband tillsammans med sitt TV-paket från Viasat ett lägre pris på bredbandstjänsten än ordinarie pris hos någon annan TV-leverantör i samma nät,” säger Anders Jensen, MTG EVP och VD för MTG Sverige.

Det ger tre bra anledningar att välja triple-play från Viasat:

Som vilken hälsomedveten person som helst kan intyga, en fiberrik kost ger många fördelar…

Frågor?

press@mtg.com (eller Tobias Gyhlénius, Head of Public Relations; +46 73 699 27 09)
mtg.com

MTG (Modern Times Group MTG AB (publ.)) är en ledande internationell digital underhållningskoncern och vi formar framtidens underhållning genom att förena konsumenter med innehållet de älskar på så många sätt som möjligt. Våra varumärken omfattar TV, radio och nästa generations underhållning inom esport, digitala videonätverk och online-spel. Vi har vårt ursprung i Sverige och våra aktier är noterade på Nasdaq Stockholm (‘MTGA’ och ‘MTGB’)