ESL One Genting lägger ribban för det hetaste året hittills inom esport

januari 17 2017

Över 11 miljoner unika tittare, en prispott på 250 000 dollar, 5 000 fans på plats varje dag – ESL One Genting drog igång 2017 med stil.

Efter tre dagar av intensiv tävling slutade ESL One Genting med den här episka Dota 2-kampen mellan Digital Chaos och Newbee:

Ulrich Schulze, VP of Pro Gaming på ESL, sammanfattar eventet så här: “Vi är ödmjuka inför den passion och det engagemang som fansen i Sydostasien har visat.”

Genting ägde rum den 6 och 8 januari och var ESL:s debut i Malaysia. Och det här är bara början – under 2017 kommer ESL till Katowice, Cologne, New York och flera andra ställen.

ESL, som är en del av MTG, är världens största esportbolag och ledar industrin i de mest populära spelen, med många tävlingar såväl online som offline.

MTG äger också DreamHack, Skandinaviens ledande bolag inom esport, och 2015 lanserade vi esportsTV, världens första 24/7 TV-kanal helt dedikerad till esport.

Varför älskar vi esport så mycket?

• Nästan 300 miljoner tittare globalt under 2017
  • Fler fans än traditionella sporter som NFL under 2018

Frågor?

press@mtg.com (eller Tobias Gyhlénius, Head of Public Relations; +46 73 699 27 09)
mtg.com

MTG (Modern Times Group MTG AB (publ.)) är en ledande internationell digital underhållningskoncern och vi formar framtidens underhållning genom att förena konsumenter med innehållet de älskar på så många sätt som möjligt. Våra varumärken omfattar TV, radio och nästa generations underhållning inom esport, digitala videonätverk och online-spel. Vi har vårt ursprung i Sverige och våra aktier är noterade på Nasdaq Stockholm (‘MTGA’ och ‘MTGB’).