ESL och Emirates Airline tar esport till nya höjder

maj 15 2017

Nu lyfter esporten, bokstavligen talat. Varje Emirates-flight, med fler än 150 destinationer på sex kontinenter, kommer nu att erbjuda höjdpunkter från ESL på underhållningssystemet ombord.

ESL Emirates

Det betyder att Emirates-passagerare världen över kan njuta av action från de allra största och bästa esport-turneringarna, som Intel Extreme Masters och ESL One.

Hittills i år har MTG:s ESL levererat historiens största esport-evenemang med IEM Katowice (totalt 173 000 fans på plats och 55 miljoner följare i sociala medier) och har precis erövrat en ny kontinent med IEM Sydney i maj. Australiens första arena-evenemang för esport någonsin bjöd på fyra dagar av oavbruten spänning, däribland legendariska ögonblick som det här:

Innehåll från ESL finns på Emirates-flyg redan idag och ska till att börja med vara tillgängligt till och med juni 2018. Bland de kommande höjdpunkterna finns två av 2017:s mest efterlängtade esport-evenemang – ESL One Cologne i juli och ESL One New York i september.

Esport-fans kan redan följa ESL-turneringar live på Twitter, på PlayStation™Vue och till och med i virtual reality.

Vänligen fäll upp era säten och bord!

Frågor?

press@mtg.com (eller Tobias Gyhlénius, Head of Public Relations; +46 73 699 27 09)
mtg.com
Flickr

MTG (Modern Times Group MTG AB (publ.)) är en ledande internationell digital underhållningskoncern och vi formar framtidens underhållning genom att förena konsumenter med innehållet de älskar på så många sätt som möjligt. Våra varumärken omfattar TV, radio och nästa generations underhållning inom esport, digitala videonätverk och online-spel. Vi har vårt ursprung i Sverige och våra aktier är noterade på Nasdaq Stockholm (‘MTGA’ och ‘MTGB’).