ESL och Facebook ska livestreama 5 500 timmars esport

maj 18 2017

Gilla det här, esportfans! 5 500 timmars esport-action i världsklass och exklusivt innehåll från ESL kommer till Facebook.

Från och med juni 2017 kommer ESL att streama ESL One och Intel® Extreme Masters (IEM) evenemang live på Facebook – på sex olika språk.

ESL kommer också att streama innehåll från ESEA:s Rank S-tävlingar inom Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO). Fansen kan till och med se fram emot ett exklusivt 30-minuters program varje vecka som presenterar de största spelarna, nya talanger och tävlingshöjdpunkter.

Under 2016 genererade ESL-innehåll på Facebook över 2 miljarder visningar och nådde över 200 miljoner användare världen runt. Facebook har över 1,94 miljarder aktiva användare varje månad och livestreaming är därmed ett stort steg i den globala expanderingen av esport.

ESL

I mars 2017 tecknade ESL och DreamHack ett avtal att livestreama över 1 500 timmars esport på Twitter.

ESL är en del av MTG och är världens största esportbolag. Det senaste ESL-eventet var IEM Sydney den 6e till den 7e maj, som fick nästan 8 miljoner unika online-tittare och sändes på 30 digitala och linjära plattformar på 22 språk.

På Facebook ska ESL-innehållet streamas här och Rank S här.

Frågor?

press@mtg.com (eller Tobias Gyhlénius, Head of Public Relations; +46 73 699 27 09)
mtg.com
Flickr

MTG (Modern Times Group MTG AB (publ.)) är en ledande internationell digital underhållningskoncern och vi formar framtidens underhållning genom att förena konsumenter med innehållet de älskar på så många sätt som möjligt. Våra varumärken omfattar TV, radio och nästa generations underhållning inom esport, digitala videonätverk och online-spel. Vi har vårt ursprung i Sverige och våra aktier är noterade på Nasdaq Stockholm (‘MTGA’ och ‘MTGB’).