360-streaming: en makalös upplevelse!

januari 20 2017

Under 2017 kommer miljontals esportfans njuta av de största esportevenemangen som helt otroliga direktsända streaming-upplevelser.

MTG:s ESL och DreamHack – två av världens största organisatörer av esportturneringar – har inlett ett globalt samarbete med SLIVER.tv, den ledande 360 virtual reality (VR) underhållningsplattformen.

Det betyder att tittare världen över kan ta steget in i helt otroliga direktsända streaming-upplevelser från 14 stora evenemang under 2017, som ESL One, Intel Extreme Masters (IEM) och DreamHack ASTRO Open. Turneringarna samlar några av världens bästa spelare i Counter-Strike: Global Offensive, League of Legends och Dota 2.

Först ut blir DreamHack Masters Las Vegas, som börjar den 15 februari, och sen IEM Katowice den 25 februari. Som mest lockade IEM Katowice 2016 nästan två miljoner samtidiga online-tittare – 360-streaming kanske pushar den siffran till 3,60 miljoner…

Läs mer om VR:

År 2016 blev MTG först i Norden att sända livesport i 360-VR-formatet. Vill du se mer av de andra VR-upplevelserna vi har på gång? Gå in på MTG Tech och see for yourself!

Frågor?

press@mtg.com (eller Tobias Gyhlénius, Head of Public Relations; +46 73 699 27 09)
mtg.com

MTG (Modern Times Group MTG AB (publ.)) är en ledande internationell digital underhållningskoncern och vi formar framtidens underhållning genom att förena konsumenter med innehållet de älskar på så många sätt som möjligt. Våra varumärken omfattar TV, radio och nästa generations underhållning inom esport, digitala videonätverk och online-spel. Vi har vårt ursprung i Sverige och våra aktier är noterade på Nasdaq Stockholm (‘MTGA’ och ‘MTGB’).